Reportage & Street Photography 

catches the perfect moment.

„Streetfotografie ist für mich das Einlassen auf den Moment. Das Schöne, manchmal auch das Kuriose festzuhalten und für mich persönlich interessante Menschen zu fotografieren, fasziniert mich. Ich sehe mich als Beobachter. Durch die Fotografie wird meine Wahrnehmung des Umfelds geschärft, ich kann ganz im Jetzt sein. Klare Regeln gibt es nicht wirklich, jeder von uns sieht die Welt anders und ich folge meinem Instinkt.“

„Street photography to me is about getting engaged with the moment. It is fascinating to spot the beautiful, sometimes the curious and to mug people of my personal interest. I see myself as an observer. Photography sharpens my perception of the environment, it enables me to be at the moment. There are no explicit rules, everyone perceives the world differently and I follow my instincts.“

Geronimo Schmidt


Thema: Street Photography